
TRANSPORT: CONNECTING FLIGHTS / BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK / KONTEKSTY X: W NIEZNANE
Twórcy
autorzy: Tin Grabnar i Ajda Rooss
reżyseria i autor koncepcji: Tin Grabnar
dramaturgia: Ajda Rooss
scenografia i oprawa plastyczna: Sara Slivnik
kostiumy: Tina Bonča
muzyka i opracowanie dźwięku: Mateja Starič
reżyseria światła: Gregor Kuhar
projekt modeli 3D i lalek: Aleksander Andželović
projekt bezprzewodowego systemu oświetleniowego: Matej Lazar
asystenci twórcy lalek: Katarina Planinc i Laura Krajnc
realizacja dźwięku: Sebastian Truszkowski
realizacja światła: Michał Michalczuk
inspicjenci: Adam Popławski, Leszek Augustynowicz
obsługa sceny: Patryk Krzywosz, Maciej Małyszko, Maciej Matys
pracownie lalek i scenografii:
Polska: Agnieszka Łuszczewska, Bogusława Borowik, Inna Denysova, Krzysztof Stanik, Marta Lewkowska, Michał Wyszkowski, Monika Anna Wojniak
Słowenia: Laura Krajnc, Olga Milić, Katarina Planinc, Lorena Bukovec
Obsada
Łucja Grzeszczyk-Żukowska, Krzysztof Bitdorf
Data premiery
Czas trwania
Rekomendowany wiek widzów
Cena biletu 50 zł/os.
UWAGA! Spektakl kameralny, liczba widzów i widzek ograniczona.
Zachęcamy do rezerwacji karnetu na 3 spektakle z projektu TRANSPORT ("Cargo", "Departure", "Connecting flights") w cenie 120 zł.
Rezerwacja karnetu przez Biuro Obsługi Widzów:
518 615 556
bow@teatranimacji.pl
lub zakup w kasie biletowej Teatru.
Duża Scena, Teatru Animacji w Poznaniu.
A ty dokąd lecisz?
W erze globalizacji i szybkiego tempa życia podróże lotnicze stały się symbolem wzrostu gospodarczego i wolności przemieszczania się. Spektakl „CONNECTING FLIGHTS" przenosi nas na lotnisko – skrzyżowanie kultur i dróg, które ujawnia się jako mikrokosmos zglobalizowanego świata. Ta przestrzeń przejściowa, gdzie marzenia o nowych początkach splatają się z rzeczywistością relacji międzyludzkich, jest nośną metaforą złożoności współczesnego społeczeństwa.
Umowne lotnisko staje się terenem pełnym sprzeczności, niewidzialnych hierarchii i napięć między otwartością a uprzedzeniami. Poprzez intymne historie i miniaturowe, realistyczne wizualizacje, spektakl zachęca do zakwestionowania narzuconego nam systemu wartości i krytycznego przyjrzenia się miejscu, które zajmujemy w będącym w ciągłym pędzie świecie.
Spektakl powstał w ramach międzynarodowego projektu Transport, łączącego teatry z sześciu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Łączy precyzyjny ruch, hiperrealistyczną scenografię i bogatą warstwę dźwiękową, tworząc przejmujące doświadczenie artystyczne.
Zachęcamy do obejrzenia cyklu trzech spektakli tworzących imponującą całość:
11.00 DEPARTURE / LJUBLJANA PUPPET THEATRE (Słowenia)
12.00 CARGO / MARIBOR PUPPET THEATRE (Słowenia)
13.00 CONNECTING FLIGHTS / BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK (Polska)
13.00 DEPARTURE / LJUBLJANA PUPPET THEATRE (Słowenia)
14.00 CARGO / MARIBOR PUPPET THEATRE (Słowenia)
15.00 CONNECTING FLIGHTS / BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK (Polska)
17.00 CONNECTING FLIGHTS / BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK (Polska)
18.00 DEPARTURE / LJUBLJANA PUPPET THEATRE (Słowenia)
19.00 CARGO / MARIBOR PUPPET THEATRE (Słowenia)
Tin Grabnar działa na styku praktyk performatywnych i teatralnych, zwłaszcza jako dogłębny badacz i analityk współczesnej sztuki lalkarskiej. W 2015 roku ukończył studia w Akademii Teatru, Radia, Filmu i Telewizji w Lublanie pod kierunkiem Sebastijana Horvata. Swoją wiedzę pogłębiał poprzez współpracę z uznanymi reżyserami, takimi jak Tomi Janežič, Tomažem Pandurem i Jernejem Lorenciem. Dało mu to wszechstronny wgląd w różne praktyki teatralne i strategie performatywne. Jego prace umiejętnie łączą elementy tańca, improwizacji, współczesnego lalkarstwa, magii, performansu i sztuki wizualnej. Za produkcje „Somewhere Else” i „Still Life”, wyprodukowane przez Ljubljana Puppet Theatre, otrzymał wiele krajowych i międzynarodowych nagród. W swojej twórczości skupia się na wizualnie mocnych i głębokich kontekstowo przedstawieniach, które poruszają emocjonalne, etyczne i filozoficzne kwestie, podkreślając zrównoważony styl życia jako podstawowy motyw zarówno w treści, jak i kontekście produkcji.
INFORMACJA DLA OSÓB SZCZEGÓLNIE WRAŻLIWYCH:
Spektakl grany w bardzo kameralnej przestrzeni, w bliskim kontakcie z aktorami. Spektakl podejmuje wątki wykluczenia, migracji, niesprawiedliwości, nierówności społecznej.